Uspešno zaključen projekt GLAS
Slovensko izobraževanje odraslih je pred štirimi leti dobilo javno službo, v katero je vključena tudi svetovalna dejavnost v izobraževanju odraslih. S tem se je zagotovil sistematičen razvoj, predvsem pa trajna in brezplačna dostopnost do te dejavnosti vsem odraslim, tudi tistim, ki se zaradi različnih ovir redkeje vključujejo v učenje oz. se za vključevanje v podporne dejavnosti ne odločajo.
CIK Trebnje deluje v okolju, kjer se v dejavnosti izobraževanja odraslih v velikem deležu vključujejo tudi odrasli z nizko razvitimi osnovnimi spretnostmi in ki se soočajo z različnimi oblikami prikrajšanosti: obsojenci, Romi, brezposelni, priseljenci in drugi. Vsem tem skupinam je značilno, da imajo praviloma nizko razvite osnovne spretnosti, nizko samopodobo in negativne izkušnje iz rednega izobraževanja. Hkrati pa imajo pestre življenjske izkušnje in veliko tacitnega znanja, ki je navzven, žal, skrito. Svetovalci se zato v postopkih vrednotenja temeljnih spretnosti dnevno soočajo z izzivi, kako osvetliti njihovo znanje, pogosto se soočajo tudi s pomanjkanjem poznavanja primernih orodij za ugotavljanje in vrednotenje predhodno pridobljenega znanja za odrasle.
Zato smo na CIK Trebnje skupaj s partnerji – Andragoški center Republike Slovenije, Evropsko združenje za izobraževanje odraslih (EAEA) iz Belgije, Univerza iz Valladolida iz Španije ter Scotland Learning Partnership iz Velike Britanije – razvili inovativne produkte, ki bodo v pomoč svetovalcem v postopkih vrednotenja predhodno pridobljenega znanja odraslih z nizko razvitimi spretnostmi:
- oblikovali smo digitalno zbirko različnih orodij za vrednotenje jezikovne, matematične in digitalne spretnosti ter pismenosti,
- razvili smo Metodologijo za vrednotenje temeljnih digitalnih in matematičnih spretnosti ter pismenosti za svetovalce v izobraževanju odraslih, s katero odraslega postavimo v središče svetovalnega procesa, vrednotenje znanja pa sloni na štirih stopnjah kot jih definira CEDEFOP (ugotavljanje, dokumentiranje, ocenjevanje, certificiranje),
- kot pripomoček za izvajanje svetovalne dejavnosti smo razvili smernice za Svetovalce za izvajanje vrednotenja predhodno pridobljenega znanja pri odraslih z nizko razvitimi osnovnimi spretnostmi, ki so na voljo kot e-knjiga in vodijo svetovalca skozi postopek vrednotenja temeljnih zmožnosti,
- Priporočila za vključevanje metodologije v sisteme izobraževanja odraslih in dejavnosti svetovanja v EU pa vsebujejo napotke za svetovalce, organizacije, ki izvajajo svetovanje ter odločevalce, kako rezultate projekta vpeljati v sisteme dejavnosti svetovanja.
Rezultate intenzivnega dvoletnega dela smo predstavili na zaključni konferenci 21.12.2022 v Ljubljani, katero smo organizirali v sodelovanju z Andragoškim centrom Slovenije. Veseli nas, da je bila pomembnost in kakovost naših novih produktov široko prepoznana, saj so bili na predstavitvi rezultatov prisotni svetovalci iz vseh 34 organizacij v Sloveniji, ki tvorijo javno mrežo svetovalne dejavnosti v izobraževanju odraslih.
S projektom smo tako razvili dragocene rešitve na področju svetovalne dejavnosti odraslim, katere bodo svetovalci lahko neposredno uporabljali pri svojem delu s strankami.
Vsi projektni rezultati so brezplačno na voljo na spletni strani projekta https://www.glas-project.eu/