Projekt SkillHUBS
Center za izobraževanje in kulturo Trebnje že vrsto let iz mednarodnih povezav v regijo vnaša tuje dobre prakse, ki spodbujajo razvoj inovativnih učnih okolij z najsodobnejšimi digitalnimi orodji in rešitvami. Ta pot vodi do zagotavljanja kakovostnih izobraževalnih programov za vseživljenjsko učenje in trajnostni razvoj ter posledično tudi dvig kakovosti življenja v regiji.
Eden zadnjih projektov, katerega idejni vodja je CIK Trebnje, je Erasmus+ projekt Transnational prison up-skilling guidance and training model »SkillHUBS«. Gre za mednarodni projekt, v okviru katerega smo skupaj s partnerji razvili inovativen model za razvoj temeljnih zmožnosti in kompetenc, ki jih zaporniki potrebujejo za uspešno reintegracijo v družbo in na trg dela.
Zaključna konferenca projekta bo potekala v sredo, 30. septembra 2020, ob 9. uri v Kozolcu Javornik na Rakovniku pri Šentrupertu.
Prijavite se na zaključno konferenco.
V sodelovanju z Andragoškim centrom Slovenije in Upravo RS za izvrševanje kazenskih sankcij vas bomo popeljali skozi izobraževalne aktivnosti v slovenskih zaporih, novi model SkillHUBS ter pilotno izvedbo modela v Sloveniji.
Število mest na zaključni konferenci je omejeno, zato se je potrebno nanjo predhodno prijaviti.
Rezervirajte si mesto in se prijavite tukaj.
V projektu je sodelovalo sedem partnerjev: Center za izobraževanje in kulturo Trebnje (koordinator), Andragoški center Republike Slovenije, European Association for the Education of Adults (Belgija), International Corrections and Prison Association (Nizozemska), University of Malta (Malta), Learning and Work Institute (Velika Britanija), Baia Mara Penitentiary (Romunija).
Namen projekta je bil zasnovati in pilotno preizkusiti nov model izobraževanja zaprtih oseb, predvsem tistih, ki so manj izobraženi, več let odsotni iz družbe in se vračajo v družbo ter na trg dela. Znano je, da imajo zaprte osebe še posebej težavno pot vključevanja v družbo in na trg dela po končani kazni. Največkrat jim primanjkuje aktualnega znanja, spretnosti in kompetenc za delovna mesta, ki jih danes pričakujejo delodajalci, njihovo zaposlovanje pa otežujejo številne ovire, tudi stigma zaradi služenja kazni. Zlasti manj izobraženi obsojenci pa se pogosto soočajo tudi z lastnimi ovirami, odklanjanjem izobraževanja in usposabljanja, ki bi jim olajšalo pot reintegracije v družbo in vključevanja na trg dela.
V okviru projekta je bilo pripravljeno poročilo o stanju in potrebah na področju izobraževanja zaprtih oseb v partnerskih državah, ki je potrdilo potrebo po novih prijemih in programih za razvoj temeljnih spretnosti obsojencev. Poročilo je potrdilo potrebe po razvoju spretnosti in kompetenc na naslednjih področjih: pismenost in matematične spretnost, ustvarjalnost, digitalne spretnosti in reševanje problemov. Na podlagi priporočil smo oblikovali zamisel novega modela izobraževanja SkillHUBS, ki ga sestavljajo trije deli: v prvem je zajeta metodologija za ugotavljanje potreb po veščinah in znanjih na trgu dela ter za oceno izobraževalnih potreb obsojencev; drugi del predstavlja napotke in izvedbeni protokol za oblikovanje programa na podlagi ugotovljenih potreb; tretji del pa vključuje inštrumente za spremljanje napredka in dosežka obsojencev. Model temelji na pristopu k učenju, ki je osredotočen na učečega se posameznika in temelji na praksah, ki omogočajo tesno sodelovanje udeležencev in izobraževalcev pri soustvarjanju izobraževalnega procesa.