Digital Storytelling for up-skilling and empowerment of learners with intellectual disabilities – DigiStorID
Trajanje projekta: 1.11. 2018 – 28.2.2021
Partnerji v projektu:
- Center za izobraževanje in kulturo Trebnje, Slovenija – koordinator
- Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä, Finska
- Upstream Stories, Danska
- A.N.F.F.A.S. Onlus di Pordenone, Italija
- ReykjavíkurAkademían ses., Islandija
- VsI Tarptautinis darbo kontaktu tinklas, Litva
Pridruženi partnerji:
- Varstveno delovni center (VDC) Novo mesto, Enota Trebnje, Slovenija
- European Association for Education of Adults (EAEA)
- “ÁS styrktarfélag (ÁS), Islandija
Zakaj Digital storytelling?
Osebe z motnjami v duševnem razvoju predstavljajo eno od najbolj marginaliziranih in diskriminiranih skupin. Še posebej zaskrbljujoče je diskriminacija v izobraževanju – ljudje z motnjami v duševnem razvoju imajo manj priložnosti za izobraževanje kot katera koli druga skupina. Globalno gledano, večina ljudi z motnjami v duševnem razvoju sploh ne obiskuje šole ali pa je to običajno v ločenem objektu ali razredu s podstandardnimi viri. Tudi učitelji se na splošno počutijo nepripravljeni za poučevanje ljudi z motnjami v duševnem razvoju in pomanjkanje podpore, ki jo šole potrebujejo, da bi bile učinkovite (LaBarbera.2015:Transforming Teaching in Inclusive Settings:An Educator Looks at VIM).
Kaj je Digital Storytelling?
Digital Storytelling je moderna oblika pripovedovanja zgodb oziroma metoda, ki se lahko uporabi kot izobraževalno orodje, še posebej pri delu z ranljivimi ciljnimi skupinami. Pojem ”digital storytelling” pomeni enostaven in kreativen proces, skozi katerega osebe, ki imajo malo ali nič izkušenj z delom na računalniku, usvojijo osnovne veščine in lahko skozi kratek film povedo osebno zgodbo. Pri tem lahko uporabijo slike, zvok, tekst ali kateri drugi material, ki obstaja v elektronski obliki. Posamezniki lahko tako povedo zgodbo, predstavijo ideje ali izrazijo svoj pogled.
Izražanje preko digitalnih zgodb bo osebam z motnjo v duševnem razvoju omogočalo večjo dostopnost, udeležbo in učno uspešnost v vseživljenjskem učenju. Prav tako pa bo razširjanje njihovih življenjskih zgodb povečalo ozaveščenost o ciljni skupini, spodbujalo nediskriminacijo in prispevalo k njihovi socialni vključenosti.
Glavni namen projekta je razviti inovativen učni pristop – digitalno pripovedovanje osebnih zgodb (digital storytelling), prilagojeno ljudem z motnjami v duševnem razvoju. V projektu bomo razvili inovativna učna orodja za učitelje, ki jim bodo pomagala pri razvijanju spretnosti in opolnomočenju oseb z motnjami v duševnem razvoju.
Cilji projekta:
- usposobiti učitelje/ moderatorje, ki delajo z ljudmi z motnjami v duševnem razvoju, za uporabo metode digitalnega pripovedovanja zgodb in tako povečati pridobivanje različnih življenjskih spretnosti ljudi z motnjami v duševnem razvoju: pismenost, digitalne spretnosti, socialne veščine,…
- povečati izobraževalne priložnosti za osebe z motnjami v duševnem razvoju za polno sodelovanje v družbi in uspešen prehod na trg dela,
- izboljšati osnovne spretnosti (pismenost in digitalne spretnosti) oseb z motnjami v duševnem razvoju, spodbuditi njihovo sodelovanje v družbi in tako povečati njihovo socialno vključenost,
- vključiti in uporabljati inovativno metodologijo digitalnega pripovedovanja, prilagojeno osebam z motnjami v duševnem razvoju, ki vključuje praktično izvajanje procesa z resničnim življenjem in vključuje tudi priročnik za implementacijo metodologije in preproste smernice za delo z osebami z motnjami v duševnem razvoju za nadaljnjo uporabo.
Pričakovani rezultati:
- inovativna metodologija digitalnega pripovedovanja zgodb, prilagojena potrebam učečim se z motnjami v duševnem razvoju,
- strokovno usposobljeni učitelji učečih se z motnjami v duševnem razvoju, in sicer skozi petdnevno delavnico, kjer se bodo usposabljali, kako uporabiti to »uporabniku« prijazno in zabavno metodologijo za izpopolnjevanje spretnosti ljudi z motnjami v duševnem razvoju kot dopolnilno metodo v učnem procesu,
- razvit priročnik za učitelje, ki delajo z osebami z motnjami v duševnem razvoju,
- razvite smernice za osebe z motnjami v duševnem razvoju, ki bodo zagotavljale preproste in razumljive smernice za uporabo brezplačnih računalniških programov za vizualno urejanje,
- razvite/ povečane osnovne spretnosti (zlasti digitalne spretnosti in pismenost) oseb z motnjami v duševnem razvoju, ki jim bodo omogočile lažje delovanje v družbi in prispevale k njihovi socialni vključenosti,
- izmenjava idej med osebjem iz zelo različnih izobraževalnih organizacij in okolij, pridobivanje znanja in razumevanje dela drugih strokovnih sodelavcev,
- povečanje ozaveščenosti javnosti o pomembnih vprašanjih, ki zadevajo vključevanje oseb z motnjami v duševnem razvoju in vlogo, ki jo lahko v njej igra vseživljenjsko učenje.
Več o projektu: www.digistorid.eu/
Informacije:
Kristina Jerič
organizatorka izobraževanja
T: +386 7 34 82 108
M: +386 31 745 575
E: kristina.jeric@ciktrebnje.si
”Izvedba tega projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina komunikacije je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.”